Thursday, September 13, 2012

Грижа за кожата: Акне и как да отвърнем на удара (част първа)

        Здравейте, прекрасни! В този пост ще си поговорим малко за акне и как да се преборим с него. Ще ви дам няколко предложения, може да използвате всички на куп (не в една и съща минута, де.. :D накрая на поста ще пусна моята "програма") или по отделно, за да видите кое ви се отразява най-добре. Ясно е, че има различни видове акне, поради различни причини. Моето акне се появи след спиране на противозачатъчни хапчета, които ми бяха изписани за да лекувам друг проблем, но няма да изпадам в подробности. Проблема вече го няма, но след спирането на хапчетата в рамките на няколко месеца започнаха да ми се появяват пъпчици, които прераснаха в пъпчища и за отрицателно време това изживяване ме върна в пуберските ми години. Тези продукти надали ще излекуват хормоналното акне изцяло, но определено ще помогнат и ще освежат "картинката". В рамките на половин година изпробвах какво ли не и тези няколко продукта помогнаха най-много. За това и ще ви запозная с тях (ако все още не се познавате). 
        Първия продукт е този измиващ гел на Forest Pharmacy 

снимката е от интернет

Това е цялата колекция. Тя се състои от: 
гел за измиване
тоник
интензивен акне-гел.
Цената на целия комплект е около 10лв. Използвала съм го целия, но от гела за измиване съм останала най-доволна и съм го взимала над 5 пъти. Ако прецените - купете целия комплект (намират се в ДМ, в някои козметични магазини и аптеки, но в ДМ със сигурност ще ги откриете).Цената на гела е около 3лв, използва се сутрин и вечер. Един от най-ефективните продукти срещу акне на които съм попадала. Когато нямах толкова голям проблем с кожата, дори при самостоятелно ползване на гела пъпките изчезваха за 3 дни (при нередовно ползване, слагах от него когато бях в банята и се сетя, че го имам). 

          Друго силно оръжие е този тоник, който си забърквате сами. 

  • Розова вода
  • Камфоров спирт
  • Силицилов спирт


Използва се отново сутрин и вечер, но може и само вечер, защото има малко натрапчива миризма от камфора. Суши пъпки и чисти петна, много любима "отвара" ми е. Отново - едно от най-добрите неща, които съм слагала върху лицето си и е помогнало забележително. Няма да изсуши кожата прекомерно, но все пак избягвайте зоната около очите и скулите. След като се смесят продуктите, течността обикновено става на бели парцали - няма страшно, такава е реакцията между тях. Преди употреба добре разклатете бутилката. Смесвайте 1:1:1. 

Важна част от това "оръжие" след обтриване на лицето с него, слагам върху проблемните места   крем "Здраве" и цинкова паста (в началото цялото ми лице ставаше бяло, толкова много "проблемни места" имах.) За по-малко от месец изчисти много петна и пъпките значително намаляха, престанаха и да излизат толкова често. 

Кога ги ползвам аз (при по-лек проблем може да се разреди употребата)
сутрин и вечер - гела за измиване (след предварително махане на грима)
вечер преди лягане -  тоник, крема и пастата.
2-3 пъти седмично - домашни маски

В следващата публикация ще ви представя любимите си домашни маски срещу акне, които също имат страхотен ефект върху кожата. 

Надявам се да съм била полезна! Ако имате опит с тези натрапници, чувствайте се поканени да го споделите в коментарите. :)) 

До скоро! 


4 comments:

Sunday Fairytale said...

Супер полезен пост. Определено ще издиря тази серия :) На мен досега с временен ефект са ми помагали крем Кларина, антибактераилен крен на Христина, Деакнеал на Авен и Ефаклар К на Ла Рош Позе...нищо обаче не дава траен резултат :(

Valeia said...

Сигурна съм, че ще останеш доволна от гела. Препоръчвала съм го на много приятелки и всички до една останаха очаровани. Продуктите които си изброила не съм ги пробвала никога, но иначе който и продукт да използваш си иска постоянство и инат. С моето акне ми дойде до гуша и отново минах на хапчета. Лицето ми е почти чисто, но с хапчетата ще се изчисти съвсем (просто не мога да опиша колко нямам търпение да дойде този момент...) :D

Sunday Fairytale said...

Късмет, пожелавам ти скоро да е в желания от теб вид, въпреки че от снимките не виждам да имаш изобщо такъв проблем :)
Чудя се дали да взимам цялата серия. Всъщност гелчето (не измивното, а другото) само върху пъпката ли се нанася или е за цяло лице?

Valeia said...

На снимките често светкавицата ми е добър приятел, а и моите пъпчици са от страните на бузите ми и ако съм анфас не се забелязват толкова. :)))

Мини гелчето се слага само върху пъпката. При ползване на цялата серия голяма разлика не видях и не бих я купила отново (само гелчето, но и него съм оставила сега на заден план и си ползвам само домашния тоник + здраве-то и цинковата паста) :))

Благодаря ти ^^